This page has moved to a new address.

Cognac bank: ideaal voor een industriële woonkamer

Woonblog my industrial interior: Cognac bank: ideaal voor een industriële woonkamer

dinsdag 31 oktober 2017

Cognac bank: ideaal voor een industriële woonkamer

Welke bank plaats ik in een industrieel interieur? Dat is een vraag die ik regelmatig hoor. Eerder heb ik al een blog geschreven over de verschillende opties die er zijn. Vandaag ga ik één van de optie uitlichten; nl. de cognac (leren) bank. Momenteel is deze kleur bank er populair en ik wil je laten zien dat deze industriële bank erg stoer is.

Cognac (leren) bank

De kleur cognac heeft een stoere uitstraling. Doordat een cognac bank meestal gemaakt is van leer of imitatieleer, creëer je meteen een stoere uitstraling. De kleur geeft warmte aan je industriële interieur en als je de kleur alleen gebruikt voor de bank, dan geeft dit je interieur contrast. De cognac bank is een echte eye-catcher in jouw huis. Met een cognac bank maak je een statement in jouw industriële interieur.

Cognac combineren met accessoires

Maar als je de bank in huis hebt staan, komt natuurlijk de vraag: hoe combineer is deze met de rest van mijn interieur en hoe maak ik deze compleet met accessoires? De volgende tips kunnen daarbij helpen:
  • De kleur van de bank is prominent aanwezig, kies dus absoluut geen accessoires of meubels die dezelfde tint hebben. Dit leidt van de bank af. 
  • Wat je wel kan doen, is het kiezen van een tint bruin die dichtbij cognac ligt maar toch nog anders/verschillend is. Bijvoorbeeld een andere tint bruin. Let hierbij wel op, dat je niet overdrijft. Kies voor slechts een of twee andere elementen in huis die bruintinten bevatten, anders wordt het wel een donkere woonkamer.
  • Kies voor lichtere kleuren als accessoires
  • Of kies voor accessoires waarin heel subtiel de kleur bruin verwerkt is (kies niet voor cognac).
  • Grijs- en wittinten zijn kleuren die goed te combineren zijn met de kleur cognac. Kies daarbij niet voor puur wit, maar voor de kleur wit vermengt met andere kleuren. Zoals witgrijs, wit blauw enz.
  • Tevens is blauw een kleur die goed te combineren is met cognac. Of wat dacht je van donkergroen?
  • Je kunt cognac ook goed combineren met zwart en wit.
Lees ook: Welke bank past in een industrieel interieur?





..

Labels: , , ,

8 reacties:

Op 1 november 2017 om 09:53 , Blogger Unknown zei...

Oh ik vind een bank in cognackleur zo mooi! Wij zijn hier recent voor zwarte banken gegaan omdat we al redelijk veel bruintinten in onze woonkamer hebben.

 
Op 1 november 2017 om 11:00 , Blogger Nicole Orriëns zei...

Wat een mooie bank! Die past ook echt overal lijkt me. Wij hebben nu een bruine Chesterfield.

 
Op 1 november 2017 om 11:20 , Blogger Kiki Multem zei...

Ik droom van deze mooie banken. Echt prachtig.

 
Op 1 november 2017 om 11:28 , Blogger Meike - Vrouwendiebierdrinken.nl zei...

Die bank van de Kwantum is echt super mooi!

 
Op 1 november 2017 om 11:36 , Blogger BrownEyedCurvyGirl zei...

Wij zijn net op zoek naar een nieuwe bank. Bedankt voor de tip

 
Op 1 november 2017 om 18:15 , Anonymous Dhini zei...

Hele mooie banken vooral die zonder voeten. Ik zou wel graag willen in onze woonkamer

http://dhini.nl

 
Op 1 november 2017 om 20:50 , Blogger Unknown zei...

Oooh prachtig! Helemaal mijn stijl, die banken!super toffe kleur!

 
Op 1 november 2017 om 21:40 , Anonymous Danielle | Mama Lifestyle Blog zei...

Wij hopen binnenkort een ander huis te kopen en stiekem ben ik al aan het fantaseren over een nieuw interieur in mijn nieuwe huis. Ik twijfel nog tussen een lichtgrijze stoffen bank of een cognac bank van leer

 

Een reactie posten

Vul hier je reactie in....

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage